dry dry dry....

Ja, torrt är det. Kommer inte riktigt igång och känns som att dom flesta dagarna slutat ganska dåligt nu på senaste tiden. Spelade endå ganska bra idag tycker jag förutom vissa händer då.

En hand som jag spelade var
denna. Känns dock inte som det var ett så dåligt spel då han kunde haft ett lägre färgdrag eller kanske en triss även om en triss kanske inte är så troligt? Det enda jag ångrar nu i efterhand här är min syn på floppen men då jag trodde att min motståndare hade max en 9a så vill jag ju gärna syna och försöka få så mycket pengar som möjligt av han när jag träffar. Dock blev resultatet inte som väntat.

Denna handen är jag väldigt nöjd hur jag spelade även om inte den heller gick vägen. hade river kommit blank hade jag defnitivt fått in pengarna då jag gjort en del hårda bluffar som jag visat för honom.

Ett exempel på hård bluff är Denna. Jag var ganska så säker på att han bara hade en 8a och då gör jag det väldigt svårt för honom att syna en så pass stor bet. Även i denna hand så kör jag på ganska hårt då det känns som att vill hålla potten nere på turn och jag tror bara han har en 10a. Jag visar båda dom här händerna i hopp om att få bättre action senare när jag har något bra.


Resultatet idag blev -121$


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjenis igen



Lite kommentarer: I handen där du har K3s så spelar din motståndare verkligen bra men jag tycker faktiskt att du kunde kommit undan synen på rivern. Tror knappast att han har ett lägre färgdrag, eller nåt annat över par. Trissen finns där och från början även överkort men när han fortstätter att dega så känns det ganska klart vad man kan sätta honom.



I handen där du har QQ så åker du på lite oflyt. Helt okej till river men där blir det tufft. Det känns inte så begåvat att dega där när esset dyker upp för inte fan synar han med en sämre hand än dig i det läget eller?



Bra bluffar tycker jag :D



MVH

Jog76

2009-02-19 @ 18:53:21
Postat av: SysteM

Hej Jogge. Jag vet inte riktigt, Jag ser mest QQ handen som att jag måste dega och hoppas att han tror att jag bluffar då jag tycker att jag måste syna river ifall han pushar. Nej K3an vet jag faktiskt inte, har han en 9a så finns det stor risk att han dragit in en kåk mot mig på turn eller river. Men ja, fisk som man är.....

2009-02-22 @ 13:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback