En underlig hand.

Ja. Spelade idag en ganska speciell hand.

http://www.pokerhand.org/?3916887


Jag analyserade handen så att jag 3beta preflop i position då jag visste att cutoff var tajt. Får syn av BB som även han är tajt. Floppen kommer låg vilket jag inte är så förtjust i då jag tycker att chansen att dom båda har pocketpar är ganska stor. BB har jag satt på 66-QQ och höjer här med mitt hålstege drag för att representera AA,KK,QQ,JJ.

När turnen kommer en kung så tycker jag direkt att detta är ett skitbra kort för mig och ett extremt skrämselkort ifall han har vad jag tror han har och ifall jag har fel så har jag ju iallafall ett hålstegedrag så jag drar inte dött. Den hand jag oroar mig mest för här är AKs i spader. 

Ge gärna kommenterar på mitt spel i denna handen då jag själv tycker att det är ett bra spel av mig som jag tror skulle lyckas dom flesta gånger.

/ SysteM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback