....

Dagens session slutade inget vidare men inte så farligt mycket back heller. 34$ för att vara exakt vilket inte är så farligt för NL100. Spelade 6-handed vilket jag nu gjort 2 sessions och ligger väl cirka 120$ upp på dom 2 sessionerna. Har tröttnat lite på att spela heads up nu då allt känns tråkigt och man vill göra något nytt så jag tänkte spela 6handed nu igen tills jag tröttnar på det. Förhoppningsvis kommer resultaten vara bra och då jag fortfarande ligger litelite back för Februari så behövs det!

Får bli en hand idag som jag gärna vill ha kommentarer på.

Handen

Jag 3betar preflop och får syn. Denna spelare kan köra på ganska hårt och lägger gärna in ett helt inköp preflop med QQ och när jag floppar A hög så känns det som han har 99,77,AQ,AJ eller kanske även A10 då han kan tro att jag bara försöker sno. När floppen kommer såhär känns det som att jag måste dega in då jag leder dom flesta gånger. Eller ligger jag oftast under mot ett set?

Nu ska jag bege mig mot sängen.

/ SysteM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om han är så aggressiv som du säger så är det inte troligt att han nödvändigtvis sitter med ett högt pocket. De händer som du räknar upp finns säkerligen i hans range pluss en del färgdrag. En del svagare ess finns säkert oxå med i den rangen.



Jag tycker att din plan och ditt spel är helt ok. I detta fall var det ett bra val att dega skulle jag tror eftersom motståndaren är en aggressiv typ, men setkänslan finns helt klart men det är bara att bita i det sura äpplet i så fall. Du leder nog oftare än tvärtom skulle jag gissa.

2009-02-24 @ 23:00:21
Postat av: dybban

Autodeg! Har han set får han ha det, då är det bara att betala av. Man måste ju se till sannolikheten och det mest troliga är att han har ett sämre ess, eller möjligtvis färgdrag.

Postat av: SysteM

Då ni inte fick se sista delen av handen så hade motståndaren iallafall 77. GG!

2009-02-27 @ 01:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback