Fortfarande Fisk

Jag är visst troligen en fisk då jag backade även idag. Backet började med  -112$ (NL50) och sedan spelade jag en session till där jag vann runt 50$ vilket gav mig ett back på ungefär ett inköp. Inte så farligt med det kändes verkligen inte som att flopparna gav mig vad jag ville ha överhuvudtaget, förutom 1 gång då jag synade en höjning preflop med 8,6s.
Floppen kom 8,5,9 vilket gav mig ganska schyssta vinstodds men även det så synade jag bara min motståndares flopp höjning för att se turnen 8. Nu är jag 95% säker på att jag har bäst hand och han höjer nu pott på 20$ rakt in i mig och då han bara har 24$ bakom så väljer jag att ställa in allt och han synar ganska snabbt med AA.

Dock i den tidigare sessionen hade jag inget flyt alls. Synade en höjning med KQs för att floppa Q8x med färgdrag och topppar för mig. Motståndaren bettar ut och jag ställer han synar med A8. Turnen ger han ett A och jag får inte dra ut. Även en pott som var på cirka 50$ var en kille som höjde i tidig pos til 2$ jag slog om till 6$ med AKoff i sen pos och han drog då all in och jag synade. KQ hade han och spikade en dam på turn. Kollade även igenom lite gamla händer från tidigare dagarna i februari och egentligen ser jag inget fel i dom flesta händerna förutom 1 då jag lägger hålstege+färgdrag på turn då jag hade bra odds att syna. Även en hand som jag spelade fel som kanske var rätt spelad av mig var då jag lade QQ då jag höjt och fått en 3bet mot mig. Floppen visar 3 låga kort och jag synar min motspelas kontbet. Turn visar dock en Knekt och standard på NL100 brukar vara att man 3betar JJ,KK,AA. Torskade ju en liknande hand tidigare och jag tror att den låg och spökade. Då hade min motspelare KK. Skillnaden var att min motspelare nu hade 13% 3bet medans han som visade sig ha KK hade 3%.

Nu ska jag försöka dra mig tillbaka men jag lägger in en fin bild på allas våran mikey här nedanför


Kommentarer
Postat av: Jog76

Tjena mannen dina spel ser väl bra ut generellt sett men jag saknar emellanåt lite exploatering från din sida. Jag kan ta din AK mot hans KQ som exempel. Han gör en standardhöjning och du slår om och tripplar hans höjning. Han svarar sedan med att gå all in och du synar. Det ska tilläggas att du har position på honom. Ett ganska basic spel på denna nivån kan jag tänka mig.



Istället skulle jag förespråka att du istället prova att bara syna hans standard höjning och spela en flopp. Detta för att nyttja din position samt att få mer koll på dina motståndare. Du kommer också undan när det är floppar som du inte gillar. Du får också bort en del av variansen när den inte är till din fördel.



Som du spelade den så känns det som om du inte nyttjade positionen. Men som sagt det är bara att kämpa på :D

2009-02-10 @ 17:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback