NL100

Tillbaka är jag.. Och svängigt blev det. Började med att plussa 200$ ungefär för att sedan backa 400$ vilket gjorde mig lite irriterad. Många av mina 3bettade händer förlorade jag vilket kostade mig + att jag även blev ganska badbeatad. 2 händer inom 2 minuter var 55 mot 88. flopp 5,10,x och jag höjer han synar. turn 8 och vi blir all in. på ett annat bord har jag höjt med Q8. Flopp Q87. Han har Q7 och vi är all in direkt på flopp. Turn 7!

Fick sedan lite flyt och tog igen det + lite till och slutade iallafall på +288$ vilket jag är nöjd med. Interessant är att jag ligger -EV idag då det räknar All in EV. Tex AA mot QJ. Jag höjer jag höjer till 3$ han slår om till 9$ jag slår upp till 27$ han synar. Floppen visar QJ5 och vi är all in för 60$ var. Där var jag ju solklar favorit då jag fick in med än 25% av min stack preflop. turn visade en 5a och jag vann potten men fick -170$ ev på den.

_____________________________________________________________________________________

Tänkte jag skulle köra någon analys nu då det var längesen jag gjorde det.

Analys #1

Preflop: Jag synar motståndarens standard höjning. En del kanske hade valt det mer agressiva movet att 3beta men jag föredrar att syna då jag gärna håller nere potten och försöker att isåfall slå om på flopp eller något.

Flopp: Floppen är okej för min hand tycker jag och det går checkcheck. Jag hade antingen synat eller slagit om en höjning här då jag leder dom flesta gånger. Finns fördelar och nackdelar med båda. Synen håller potten nere medans en höjning gör dig klar med handen dom flesta gånger, får du syn kan du ge upp mot dom flesta motspelare och lägger dom sig slipper du spela resten av handen ur position.

Turn: Då jag tror att jag leder höjer jag här 4$ för att en hand som AK ett gratiskort. Jag får syn och vet inte riktigt vart jag står.

River: Jag checkar då jag vill hålla potten nere och låta han bluffa ifall han har tex ett missat färgdrag. Han betar nu 16$ i en pott på 13$ vilket för mig känns väldigt konstigt. AQ? Antagligen hade han nog höjt mindre tex 7-11$ för att få värde av sämre händer. Tror faktiskt att en hand som AK finns i hans range och att han bestämmer sig för att bluffa ut ett eventuellt lågt par när jag checkar river. Men så som jag ser handen så vill han inte ha syn med sin stora höjning och han antingen en hand som 77,44 eller så är han tom med något färgdrag, stegdrag eller eventuella AK. Jag synar och min hand står. 

http://www.pokerhand.org/?3857170


Analys #2

Preflop: Jag väljer att 3beta min JJ vilket är standard och får en syn av min lite halvfiskiga motståndare.

Flopp: Floppen kommer låg och fin och jag kör en standard Kontbet på 14$ och får snabbt syn.

Turn: Här tycker jag att jag spelar dåligt. Gillar att jag checkar och planen är faktiskt att check raisa all in men jag är feg då detta är precis i början av min NL100 session så jag väljer att bara syna. C/R all in hade varit det bästa spelet här tror jag då jag fortfarande kan få syn av tex 99,1010.

River: Är ett dåligt kort. Färgen kom och ett A kom. Hans halvpott bet känns inte som att han behöver ha en jättestark hand. Och då jag mer tror att han hade ett missat stegdrag än färgdrag här så synar jag men får se hans äckliga A6 vändas upp i ansiktet. Men som sagt C/R på turnen så hade jag varit mer nöjd. Antagligen hade han nog synat och jag hade förlorat en större pott denna gång.

http://www.pokerhand.org/?3857201

______________________________________________________________________________________________

Ge gärna kommentarer på mina analyser och säg vad ni tycker och ifall det är något jag kan förbättra. Och kom gärna med nya tankar runt hur jag kunde spelat dom här 2 händerna istället.



Ja, till resultaten då. Ligger lite back fortfarande för Februari men jag tror inte det blir några större problem att hamna på ett okej plus ifall jag har bra flyt med mig resten av månaden men jag tror däremot att det kan bli svårt att få ihop 25k händer som jag hade tänkt denna månaden då jag bara spelat cirka 7k händer änsålänge men vi får se. Spelade trots allt 1.2k händer idag.

/ SysteM


Kommentarer
Postat av: Jog76

Hejsan



Kommentar till analys 1: Helt ok spelad hand. Starkt att hitta synen efter att du varit helt borta på turnen. Hans bet på river är helt knas med 6 hög. Han måste haft en felaktig read på dig :D. Men se upp nästa gång eftersom det inte går att göra hjältesyner hela tiden.



Kommentar till analys 2: I denna handen så blir jag inte klok på ditt resonemang. "Får syn av min halvfiskiga motståndare" och "Men som sagt C/R på turnen så hade jag varit mer nöjd. Antagligen hade han nog synat". Dessa två uttalandena borde innebära att du har read på din motståndare. I denna situation så är det en fisk som inte gärna släpper sina händer.



Trots den readen så släpper du initiativet på turnen för att sedan göra en katastrofsyn på river, fy skäms :D. Nej istället kan du höja mer pre, samt få in mer deg på floppen för att allra senast vara all in på turnen vid en sån här bräda och motståndare.



Som du spelade handen så känns folden klar vid river. Du måste lita på din read och fullfölja din plan så ska du se att det ger utdelning.



MVh

Jog76

2009-02-15 @ 18:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback