NL200 Part One

Ja, uppgång blev det som sagt till NL200 aka 1-2$ Men dock utan framgång. Tack vare 3 händer som jag tycker att jag spelade bra blev det förlust på ungefär 500$


Hand #1

Detta är säkert 10 minuter in i sessionen och jag har inte fått någon speciellt bra koll på motståndet än men efteråt såg jag att denna motståndare 3betade väldigt kraftigt. Iallafall så väljer jag här att bara syna då jag kan få in alla pengarna mot en hand som 1010,JJ,QQ på en låg bräda och komma ifrån handen hyffsat billigt ifall floppen kommer ett A.

Floppen kommer inte speciellt bra men inte dålig heller, Jag väljer att checksyna här då min hand i princip död ifall det kommer ett hjärter till. Turnen kommer ett ganska bra kort och dom enda händerna jag är rädd för är AXs för floppat nöt eller JJ så jag väljer att checkraisa all in här vilket inte går speciellt bra då min motståndare har mig riktigt hårt slagen.

Hand #2

Här väljer jag att slowspela AA då jag får en 3bet mot mig när jag höjt i ganska tidig position så ser jag det som ganska säkert att han har en bra hand mellan 1010-AA, AK eller AQ. Så därför väljer jag bara att syna för att få han att smälla in alla pengarna ifall floppen kommer låg.
Floppen kommer bra och jag väljer här att göra en stora överbet re-raise för att få det att se ut som att jag har 99,1010, AJ eller liknande. Dock får jag syn ganska snabbt.

Hand #3

Limpat preflop och jag vill inte slå upp då jag är ur positon och får troligen minst 1 syn. Floppen är gudalik och jag väljer att checka i första position då jag gärna vill ge någon ett gratiskort ifall dom har tex K10 för att dra ett 2par på turn så att jag kan få ut lite pengar, tyvärr går det check hela vägen
Turn så väljer jag att leda ut då jag vill få in lite pengar ifall någon har ett pocketpar eller liknande.
River så väljer jag att höja ganska mycket då jag tycker det ser ut att vara ganska stor chans att jag får syn av ett 2par eller ett A. Dock får jag en dubbling mot mig här vilket jag väljer att endast syna då jag tycker att han bara borde syna en så stor höjning med en hand som A5 eller liknande. Kanske kunde ha lagt på river? Fast vem vill lägga en kåk?


Dagen slutade iallafall på 450$ back då jag tog igen lite på en NL100 session. Blir inget mer spel idag då jag känner mig ganska seg då jag var ute igår och då jag har tränat idag, sen finns det också lite tilt och besvikelse kvar i kroppen då jag hade hoppats på en bra första session på NL200.

Skriv som sagt gärna analytiska kommentarer till händerna eller ifall det är något annat ni vill att jag ska lägga upp här på bloggen?

/ SysteM

Kommentarer
Postat av: Jog76

Tjena dags för lite analysering: I de första två händerna så åker du på samma spel pre. Du höjer och en annan person återhöjer dig. Båda gångerna sitter motståndaren med ett högt pocket. Är detta ett vanligt spel på denna nivån?



I den första handen så landar en färgflopp vilket kan kännas ganska harmlöst. Men när han leder ut på floppen så känns det som om man får tänka till lite. AA-JJ känns med ett hjärter troligt. En färdig färg kan finnas där kanske även AQ med minst ett hjärter. Så när spader knekt landar på turn så hade inte jag degat som du gjorde utan max en syn för att se river då jag har KK. På river hade det varit en enkel läggning då ett fjärde färgkort kom.



I den andra handen så landar det en flopp som man oftare missar än man träffar. Så att gå all in där känns lite väl aggressivt. Jag tror inte din motståndares range är så bred när du ställer så.



I hand tre så har du bara otur tycker jag. Jag betalar hellre av i en sån här hand än de andra två där jag kan spela lite annorlunda.



Slutanalysen är att du borde få in degen pre i de två första händerna istället för att vänta. Anledningen är att slippa en del knepiga beslut på knepiga brädor som du nu fick samt att emellanåt kunna vinna en mindre pott istället för att torska en stor.

2009-03-02 @ 17:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback